Cum putem avea grijă de sănătatea sistemului digestiv fără să apelăm la medicamente?

Îmbunătățirea sănătății sistemului nostru digestiv se rezumă la dezvoltarea unor obiceiuri care susțin intestinul. De exemplu, mesele bogate în grăsimi încetinesc digestia și pot duce la arsuri la stomac, la balonare și la constipație. Ceea ce putem face este să optăm pentru mese bogate în proteine de înaltă calitate, să înlocuim grăsimile saturate cu grăsimi poli sau mononesaturate și să optăm pentru produse lactate cu un conținut scăzut de grăsimi sau cu 0% grăsimi, care sunt mai ușoare pentru sistemul digestiv. De asemenea, este bine să evităm mesele copioase înainte de culcare.

Cum putem avea grijă de sănătatea sistemului digestiv fără să apelăm la medicamente

Dacă servim o masă generoasă chiar înainte să mergem la culcare, este probabil să suferim arsuri la stomac sau să avem reflux. Ca alternativă, putem mânca mai des și mai puțin, acordând corpului timp pentru a digera mâncarea înainte de a merge la culcare. Menta sau ghimbirul după mese calmează tractul gastro-intestinal. Menta nu doar că ne răcorește respirația, ci ajută totodată la eliminarea gazelor, iar mentolul din mentă are și unele efecte antispastice. Ghimbirul, proaspăt, confiat sau sub formă de supliment este, de asemenea, un carminativ și ajută la ameliorarea naturală a gazelor.

Iată ce mai puteți face pentru a vă avea grijă de sănătatea sistemului digestiv:

Evitați îndulcitorii artificiali. Odată considerați o alternativă mai sănătoasă și miraculoasă la zahăr, studiile recente au arătat că îndulcitorii artificiali ne pot afecta serios microbiomul, rezultând tulburări digestive și tulburări metabolice. În plus, utilizarea îndulcitorilor artificiali are ca rezultat niveluri mai ridicate de zahăr în sânge decât utilizarea zahărului obișnuit. Nici zahărul alb, nici îndulcitorii nu sunt recomandați, așa cum nu sunt recomandate nici alimentele dulci și zaharoase. Optați pentru apă plată sau minerală aromatizată cu lămâie, castraveți sau mentă, iar atunci când aveți nevoie de puțin zahăr pentru a vă îndulci băuturile sau preparatele, folosiți o linguriță de miere, de sirop de arțar sau de agave sau zahăr de cocos. Stafidele, curmalele și smochinele sunt alte modalități de a vă îndulci preparatele. Totuși, zahărul de cocos are indicele glicemic cel mai scăzut, fiind indicat și pentru diabetici și se găsește cu ușurință într-un megastore farmaceutic, alături de alte forme de zahăr mai sănătoase, cum ar fi erythritol.

Faceți mai multă mișcare. Exercițiile fizice contribuie la sănătatea sistemului digestiv prin întărirea și tonifierea pereților musculari ai colonului. Exercițiile aerobe precum alergarea stimulează tractul digestiv prin creșterea fluxului sanguin, rezultând contracții intestinale mai puternice și mai multe enzime digestive. Un stil de viață activ crește, de asemenea, diversitatea bacteriană a microbiomului care sprijină digestia sănătoasă. Indiferent dacă vă înscrieți la o sală de fitness, faceți jogging cu un prieten sau vă implicați în activități precum drumeții și înot, găsirea mai multor modalități de a vă deplasa este benefică atât pentru sistemul digestiv, cât și pentru starea generală de sănătate.

Limitați administrarea de antibiotice. Antiobioticele sunt în mod obișnuit prescrise după o intervenție chirurgicală pentru a preveni infecția. Acestea sunt, de asemenea, prescrise pentru mai multe afecțiuni de sănătate, cum ar fi acneea, infecțiile bacteriene, anumite infecții fungice și anumite tipuri de paraziți. Din păcate, antibioticele ucid atât bacteriile bune, cât și bacteriile rele, conducând la diaree sau la un risc mai mare de candida. Suplimentele cu probiotice ajută la repopularea microbiomului cu bacterii benefice, restaurând echilibrul în microfloră și reducând simptomele.

În cele din urmă, înainte de a lua un medicament, asigurați-vă că citiți informațiile despre el. Unele medicamente, cum ar fi narcoticele, provoacă constipație, în timp ce altele, cum ar fi antibioticele și unele medicamente pentru hipertensiune arterială, provoacă diaree. Utilizarea regulată a antiinflamatoarelor nesteroidiene crește riscul de a dezvolta ulcer sau alte probleme digestive. Deși laxativele sunt utile în tratarea unei crize de constipație, nu ar trebui să vă bazați pe ele. Utilizarea laxativelor pe termen lung ne predispune și mai mult la constipație. Pentru o opțiune laxativă naturală, optați pentru suplimente pe bază de plante detoxifiante care susțin sănătatea sistemului digestiv.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*