Cât de sigur este consumul de Kombucha în timpul sarcinii și diversificării?

Kombucha este un ceai negru și / sau verde îndulcit și fermentat cu ceea ce se cunoaște sub denumirea de „ciupercă de Kombucha”, adică o cultură simbiotică a bacteriilor și a drojdiei. Această cultură simbiotică este formată dintr-o bacterie acetică plus una sau mai multe tulpini de drojdie. Când microorganismele din această cultură simbiotică se hrănesc cu ceai și cu zahăr, procesul de fermentare are ca rezultat băutura cunoscută sub numele de Kombucha. Este, practic, o băutură foarte ușor acidulată dată fiind fermentarea, cu un gust asemănător cu al oțetului. Acum, gustul poate varia, căci mulți producători creează Kombucha cu fel de fel de arome, infuzând băutura de bază cu fructe și ierburi.

Kombucha în timpul sarcinii, alăptării și diversificării

Cel mai adesea, kombucha conține atât cofeină, cât și alcool ca rezultat al procesului de fermentare, ceea ce o face să fie o bătură de evitat în timpul sarcinii și alăptării. Există alte alimente fermentate și sigure de consumat în aceste perioade, care pot oferi mămicilor aceleași beneficii fără riscurile asociate.

Dacă decideți să consumați Kombucha în timpul sarcinii și alăptării, verificați etichetele produselor preparate comercial pentru a determina conținutul de cofeină și luați în considerare acest lucru atunci când calculați aportul zilnic total de cofeină – limita zilnică recomandată fiind de 200 mg.

Conținutul de alcool din Kombucha – deși alcoolul este adesea în cantități mici – poate varia. Unele tipuri de Kombucha conțin mai mult de 0.5% alcool în volum, în timp ce alte tipuri de Kombucha pot conține o cantitate mai mică de alcool. Pentru referință, vinul conține de obicei 12,5 – 14,5 % alcool în volum, în timp ce berea conține aproximativ 4-6%. Nu uitați că în timpul sarcinii și alăptării, alcoolul este total interzis. Dacă mămica bea alcool, atunci și bebelușul bea alcool.

Deși consumul de ceai Kombucha a fost asociat cu diverse beneficii pentru sănătate, a fost, de asemenea, asociat cu o serie de efecte secundare și chiar decese. Unele cazuri raportate au arătat că ceaiul Kombucha poate provoca acidoză lactică, o afecțiune rară, dar gravă și adesea fatală – din cauza pH-ului scăzut și a acumulării de lactat.

Pe lângă efectele adverse mai puțin severe, există riscuri potențiale pentru femeile însărcinate, mamele care alăptează, bebeluși și copiii de vârstă mică. De exemplu, specialiștii nu recomandă consumul de Kombucha în perioada de alăptare pentru că are efect de detoxifiere, iar procesul de detoxifiere provoacă deșeuri metabolice excretate prin lapte matern. Bebelușii și copiii de vârstă mică cu atât mai puțin ar avea nevoie de ceaiul Kombucha, când în cazul lor primordial este să consume alimente bogate în nutrienți, care să le asigure creșterea și dezvoltarea optimă.

Concluzionând, cel mai bine este să evitați Kombucha în timpul sarcinii, alăptării și diversificării, din cauza lipsei de dovezi care încurajează siguranța acestei băuturi. Lipsa de validitate a oricăror beneficii pentru sănătate și a posibilității de acumulare toxică fac din Kombucha o băutură de evitat în aceste perioade fragile din viața femeii și bebelușilor.

Totuși, dacă decideți să consumați Kombucha, beți cantități cât mai mici pentru a reduce riscurile. Dacă doriți să vă preparați acasă Kombucha, reduceți riscurile respectând măsurile de siguranță alimentară, obținând cultura simbiotică dintr-o sursă de încredere și fermentând pentru perioade mai scurte de timp pentru a menține nivelul alcoolului mai scăzut. Nu fermentați și nu consumați Kombucha din recipiente vopsite sau metalice, deoarece aciditatea ceaiului poate determina absorbția elementelor dăunătoare din recipient. Dacă obișnuiți să cumpărați Kombucha gata preparată, reduceți riscurile asigurându-vă că produsul conține mai puțin de 0,5% alcool în volum și nu este aromatizat cu plante contraindicate în sarcină.

În cele din urmă, încercați să consumați alte alimente care conțin pre și probiotice mai sigure pentru consum în timpul sarcinii și alăptării, cum ar fi iaurtul, usturoiul, miso, kimchi și ciocolata neagră de înaltă calitate. Iaurtul este un foarte bun aliment și pentru bebeluși în etapa de diversificare.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*