Cum câștigi lupta cu radicalii liberi?

”Nu e o doar o luptă, cum ați formulat dumneavoastră, ci e un război în toată regula, dus pe parcursul întregii vieți. Ei  se formează permanent sub influenta  stresului, a pesticidelor, a poluării masive din mediul înconjurător, și chiar sub influența instalațiilor electronice care ne populează birourile și spațiile de locuit.

Chiar dacă nu ar exista toți acești factori,  pur și simplu faptul că existăm, că în corpul nostru au loc extraordinar de multe procese complexe,  determină un atac continuu al radicalilor liberi, care ne amenință integritatea și chiar viața! – răspunde dr. în farmacie Anca Daniela Raiciu, căreia i-am adresat întrebarea din titlu.

Dar ce sunt radicalii liberi, pe înțelesul tuturor?

Radicalii liberi sunt substanțe active, dar instabile. Ei caută o moleculă stabilă si îi răpesc un electron, ceea ce generează un nou radical liber. E o reacție în lanț, care are ca rezultat degradarea celulelor, dezvoltarea bolilor și apariția tulburărilor degenerative. Sute de afecțiuni sunt generate de creșterea cantității de radicali liberi – subliniază interlocutoarea noastră.

Există substanțe care pot combate radicalii liberi?

Da, și acelea se numesc antioxidanți. Aceștia reușesc să neutralizeze radicalii liberi, cedându-le câte un electron. În corpul nostru există o oarecare cantitate de antioxidanți, dar complet insuficientă pentru a face față atacului masiv al radicalilor liberi. De aceea este necesar, pe de o parte aportul de suplimente alimentare bogate în antioxidanți, iar pe de alta o dietă care să furnizeze la rândul său cantități constante de antioxidanți.

Antioxidanți din alimente

Usturoiul și ceapa, atât de iubite și de folosite în bucătăria românească conțin mulți antioxidanți, dar pentru a beneficia de proprietățile lor pentru sănătate, trebuie să se țină cont de modul în care sunt gătite.

Antioxidanți puternici se găsesc din belșug în fructele de pădure, dar și în grepfrut și vinete, morcovi, mango, caise, spanac și pătrunjel,  fructe de mare, carne slabă, nuci, soia, tofu, linte, lapte, semințe de susan, cereale integrale, vegetale, broccoli, varză și conopidă. Pentru antioxidanți valoroși nu trebuie să ne lipsească uleiurile vegetale presate la rece, ciocolata amăruie și avocado, bineînțeles! punctează interlocutoarea noastră.

Antioxidanți din suplimente alimentare

Dieta, chiar și cea supravegheată, nu este de cele mai multe ori capabilă să furnizeze organismului toți antioxidanții de care acesta are nevoie, în mod constant și permanent.  Devine astfel de dorit să se apeleze la suplimente alimentare care ajută la contracararea radicalilor liberi.

Printre acestea se numără:

Complet Hofigal antioxidant, un produs cu activitate antioxidantă pronunțată, care asigură nutrienții pentru protejarea organismului de efectele toxice ale radicalilor liberi superoxidici, dar care are și efect detoxifiant, grație inulinei conținute, facilitând eliminarea metalele grele din organism;

Se-spirulin. Deoarece seleniul este puternic deficitar în alimentația modernă, l-am introdus în asociere cu spirulina în acest supliment ce potențează activitatea antioxidantă, mărește rezistența țesuturilor la oxidare, neutralizează efectul nociv al contaminanților chimici și biologici și oprește vătămarea și distrugerea celulelor.

Flavovit C,  o sursă naturală de săruri minerale ce vitaminizează și tonifică organismul și pe care l-am produs atât în varianta pentru copii cât și pentru adulți.”

Nu trebuie să uităm că atâta vreme cât vom furniza corpului nostru nutrienți de valoare, ne vom putea bucura de sănătate și energie, două condiții pentru o viață de calitate! – conchide interlocutoarea noastră, doctor în farmacie, Anca Daniela Raiciu.

Articol preluat de pe aquiahora.ro 


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*