Cum să te simți bine și să fii activ după vârsta de 50 de ani?

Pe măsură ce trecem prin diferite stadii ale vieții, de la copilărie, adolescență, maturitate și până la vârsta de seniori, devine și mai important să adoptăm un stil de viață cât mai sănătos. Așa cum se spune, să previi este mai bine decât să tratezi.

Care sunt cele mai comune afecțiuni și boli ale seniorilor?

Pe măsură ce înaintăm în vârstă, au loc tot felul de schimbări în sistemele noastre cardiovasculare, musculo-scheletale și endocrine. Prin urmare, unele dintre cele mai frecvente afecțiuni și boli specifice vârstelor înaintate se numără, în primul rând, problemele de sănătate mintală, osteoartrita, osteoporoza și alte tulburări musculo-scheletice, bolile cronice (boli cardiace, boli respiratorii și diabet), disfuncția sexuală, menopauza la femei și andropauza la bărbați.

Cum se poate evita riscul de cancer pe măsură ce îmbătrânim?

Prin abordarea factorilor de risc obișnuiți și îmbunătățirea sănătății mintale și a sănătății generale, este posibilă menținerea și îmbunătățirea calității vieții pe măsură ce înaintăm în vârstă. Un regim alimentar echilibrat, activitatea fizică, evitarea fumatului pasiv și/ sau renunțarea la fumat, consumul limitat de alcool și practica unor exerciții benefice pentru mental pot reduce sau chiar pot preveni bolile cele mai frecvente, inclusiv cancerul.

De asemenea, vizitele regulate la medic sunt recomandate pe măsură ce înaintați în vârstă. Cu atât mai important este să vă prezentați la medic dacă sunteți deranjat în mod frecvent de unele probleme de sănătate sau unele simptome ajung să interfereze cu rezolvarea activităților de zi cu zi. Persoanele care deja au pe cineva în familie care a suferit de cancer trebuie să se prezinte în mod obligatoriu la medic. Clinica Medoterapy oferă consultații oncologice, în urma cărora specialiștii stabilesc un plan de tratament care poate implica inclusiv citostatice sau diferite medicamente și proceduri.

Sunt disponibile tratamente eficiente pentru diferite tipuri de cancer, important este ca persoanele care au anumite îngrijorări sau sunt genetic predispuse la cancer să se prezinte la medic. Cancerul nu este o afecțiune fatală, ci cancerul aflat în stadiu avansat pune viața în pericol.

Cum să vă bucurați de vitalitate pe măsură ce înaintați în vârstă?

Nu este niciodată prea târziu să începeți un program de sănătate și de fitness. Exercițiile fizice vă pot crește puterea și rezistența și îmbunătățesc flexibilitatea și calitatea vieții pentru persoanele de toate vârstele. Pentru a vă îmbunătăți mobilitatea și pentru a vă ameliora durerile, optați pentru un program de exerciții progresive constând în exerciții izometrice sau izotonice care poate fi recomandat de către un fizioterapeut sau kinetoterapeut. Persoanele diagonosticate cu afecțiuni cardiovasculare sau respiratorii trebuie să se adreseze unui medic specialist înainte de a începe un program de exerciții și întotdeauna este recomandat să lucreze împreună cu un fizioterapeut.

De asemenea, puteți consulta un nutriționist pentru a afla informații privind un plan de alimentație sănătoasă. Dacă sunteți nevoit să pierdeți în greutate, atunci trebuie să știți cum să reduceți caloriile într-un mod sigur și sănătos.

Faceți un efort conștient de a fi cât mai activi și descoperiți care sunt exercițiile și activitățile pe care le efectuați cu mare bucurie. Plimbările cu cățelul, înotul, grădinăritul, yoga sunt toate activități benefice și recomandate tuturor persoanelor, inclusiv celor diagnosticate cu cancer sau cu alte boli cronice sau care au suferit de asemenea afecțiuni. Este indicat să investiți în încălțăminte confortabilă, care vă încurajează să mergeți cât mai mult și care reduc riscul de rănire a articulațiilor.

Pentru a preveni rănirile și pentru a vă bucura de o stare excelentă, este important ca seniorii să se consulte cu un fizioterapeut. Fizioterapeutul vă va evalua capacitățile curente și va lua în considerare afecțiunile medicale și, eventual, tratamentul cu medicamente pe care îl urmați. Fizioterapeutul va folosi mai multe proceduri și modalități de promovare a vindecării și reabilitării mușchilor, oaselor și articulațiilor.

Printre acestea se numără: ultrasunete pentru vindecarea țesutului conjunctiv (tendoane și ligamente), terapie manuală (care include mobilizări, manipulări și masaj), exerciții de rezistență pentru a crește puterea musculară, tratamente la rece pentru leziuni acute și tratamente la cald pentru a relaxa spasmele musculare, stimularea  electrică funcțională pentru a restabili forța musculară și utilizarea benzilor pentru a susține mușchii și articulațiile.

 


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*