Dr. A. D. Raiciu: Atenție, dietele drastice duc la pierderi masive de magneziu

”Cât sunt de importante sărurile minerale și care sunt cele care dacă lipsesc ne afectează semnificativ sănătatea, e o întrebare pe care o primesc adesea și vă mulțumesc că îmi dați posibilitatea să răspund acum la ea. Deficitele ne pot face mult rău, de aceea trebuie să ne asigurăm permanent că le furnizăm permanent organismului.

Calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu – 5 minerale care ne mențin sănătatea

Aș începe cu calciul, prezent în oase, dinţi şi în 1% din sânge şi din ţesuturile moi, fără de care buna funcţionare a inimii şi echilibrul neuro – muscular nu ar fi posibile. Are rol în coagularea sângelui, iar dacă cineva resimte contracţii musculare, crampi, insomnie, iritabilitate, aritmia cardiacă, spasmofilie, atacuri de panică, arsuri stomacale ar trebui să verifice neapărat cum stă cu calciul – recomandă dr. în farmacie Anca Daniela Raiciu.

Important este și fierul care intervine în formarea hemoglobinei, lipsa lui ducând la simptome ca oboseală, paloare, suflu cardiac, unghii, păr şi piele fragile, dificultate a deglutiţiei, creştere bruscă a numărului de infecţii de orice fel.

Nu mai vorbesc de fosfor – prezenţă importantă în organism, imediat după calciu. E unul dintre elementele care transmit impulsurile nervoase. Dacă cineva resimte oboseală fizică şi psihică, sensibilitate crescută la infecţii sau prezintă rahitism ori carii, este cât se poate de posibil să fie cauzate de lipsa de fosofor.

Magneziul – este un alt mineral extrem de important, subliniază interlocutoarea noastră. Acesta intervine în metabolizarea glucidelor şi a proteinelor și este un bun anticancerigen. Echilibrează circulaţia şi buna funcţionare a inimii. Atenționez pe cei care țin diete drastice că pot pierde magneziu masiv și de acolo și simptomele de amețeală și  palpitaţii cardiace! Lipsa de magneziu te face să-ți dorești mereu ceva dulce. Și chiar dacă îți satisfaci acest impuls pe moment ești în regulă, dar peste un sfert de oră vei simți nevoia imperioasă să ronțăi iar ceva și tot așa. Acest cerc vicios nu se încheie niciodată, cu consecințe asupra kilogramelor și a sănătății noastre. Deci, dacă ai suficient magneziu, automat îți vei menține mult mai bine greutatea optimă!

Potasiul este important pentru că echilibrează toate celelalte minerale. Influenţează activitatea musculară, pH-ul sângelui şi funcţionarea inimii. Constipația, insomnia, oboseala intensă, crampele musculare sunt produse de lipsa de magneziu – atenționează interlocutoarea noastră.

De unde obții cele mai importante minerale pentru sănătate

Dacă reușești să ai zilnic o hrană variată, cu fructe și legume din belșug și cu respectarea principiilor alimentare corecte, ai toate șansele să furnizezi corpului tău cele 5 minerale importante despre care am făcut vorbire mai sus. Dar să fim cinsitiți si să privim adevărul în față: câți dintre noi reușesc acest lucru? – ne întreabă retoric dr. în farmacie Anca Daniela Raiciu. Prea puțini, extrem de puțini, dovadă fiind statisticile triste în care România deține primele locuri!

Suplimentele alimentare reușesc să acopere acest necesar al corpului, îndeosebi în acele anotimpuri când hrana oricum este deficitară. Pornind de la această premisă HOFIGAL, compania cu cele mai multe premii pentru invenții și inovații în acest domeniu din România, are un portofoliu extrem de bogat.

Pentru a răspunde direct la întrebarea dumneavoastră, iată recomandarea mea pentru completarea necesarului de minerale esențiale pentru sănătate:

  • Polivitamine naturale cu calciu și magneziu
  • Spirulină cu extract total de cătină
  • Drojdie de bere cu alfaalfa și siliciu organic
  • MagAnghinar
  • Complet Antioxidant Hofigal
  • Ceai de măceșe

Articol preluat de pe aquiahora.ro.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*