Dr. A. D Raiciu: Lista scurtă a alimentelor și suplimentelor anticancer (partea a treia)

Și în articolul de față vom continua enumerarea alimentelor anticancer având în vedere că foarte mulți oameni doresc să evite dezvoltarea unor tumori maligne și sunt conștienți că trebuie să aibă opțiuni alimentare mult mai sănătoase, dar nu știu de unde și cu ce să înceapă – punctează dr. în farmacie Anca Daniela Raiciu.

Fructele de pădure

Căpșunile, zmeura, afinele, murele conțin polifenoli și acid elagic care stimulează mecanismele de eliminare a substanțelor cancerigene și inhibă formarea unor noi vase de sânge care să alimenteze țesuturile tumorale. În același timp, moleculele pe care le conțin stimulează moartea celulelor canceroase.

Cum și când se pot consuma?

În gustările dintre mese, în salatele de fructe, ca pachet la școală sau la serviciu, dimineața la micul dejun, mai ales că nu produc o creștere spectaculoasă a nivelului de zahăr în sânge.

Important de știut: congelarea nu prejudiciază moleculele anticancerigene, așa că mâncați-le vara și toamna cât sunt proaspete, dar și iarna – ne sfătuiește interlocutoarea noastră.

Vitamina D

Cercetările recente arată că o doză semnificativă de vitamin D reduce în proporție de 75% riscul de a contracta mai multe forme de cancer. Doar 20 de minute de expunere a întregului corp la soarele din miezul zilei furnizează între 8000 și 10.000 de unități!

Alimentele care conțin cea mai mare cantitate sunt: uleiul de ficat de cod (1460 unități într-o lingură), somonul (360 de unități la 100 gr.), sardinele (270% de grame).

Acizi grași tip omega 3 și 6 perfect echilibrați

Acești acizi au darul de a reduce procesul de inflamație responsabil de fertilizarea ”solului” pe care se dezvoltă celulele canceroase, reducând și răspândirea la distanță a tumorilor, sub formă de metastază. Aceștia se găsesc în pește, într-adevăr, dar cu cât acesta face parte dintr-o specie de mai mari dimensiuni, cu atât este mai contaminat cu mercur, cu policlorură de bifenil sau dioxină, așa că optați pentru pești de dimensiuni mici: anchois, sardine, chiar și cele conservate dar numai dacă au fost păstrate în ulei de măsline.

Dar cel mai bine ar fi să luăm acizii grași din surse vegetale! – subliniază specialistul intervievat. Semințele de in sunt extrem de bogate în acizi grași omega 3. Într-un studiu realizat la Universitatea Duke s-a demonstrat că o doză zilnică de 30 de grame de semințe de in măcinate s-a dovedit  capabilă să încetinească dezvoltarea unei tumori de cancer de prostată cu 30 până la 40%!.

HOFIGAL, cea mai mare companie cu capital românesc de pe piața suplimentelor alimentare, pune la dispoziție produse bogate în acizi grași precum Omega 3 și 6 vegetal și uleiul de cânepă într-un raport optim, echilibrat, fără metale grele, net superior uleiului de peşte. Este o sursă de consum de încredere, compania noastră fiind medaliată internațional pentru produse de top din această gamă” – susține dr. Raiciu.

Omega 3 și 6 vegetal și uleiul de cânepă pot fi achiziționate din farmaciile Hofigal din toată țara, farmaciile partenere.

Material preluat de pe medicinaplantelor.ro


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*