Cu ce să înlocuiești zahărul din alimentație?

Fie că este vorba despre o dietă care necesită limitarea consumului de zahăr, fie din cauza diabetului sau a altor probleme de sănătate mai grave, tot mai mulți oameni se văd nevoiți să găsească un înlocuitor zahărului în alimentație.

Nu este nevoie să renunți pentru totdeauna la gustul dulce nici măcar atunci când valorile glicemiei sunt foarte mari, tot ceea ce trebuie să faci este să încerci să înlocuiești zahărul cu variante naturale, mult mai sănătoase.

Încă de mici iubim gustul dulce și aproape că nu putem să ne despărțim nicio clipă de aceste mici plăceri care de cele mai multe ori ar putea aduce fie un număr mai mare de kilograme, fie pur și simplu probleme de sănătate mai grave. Ciocolată sau prăjituri, bomboane sau acadele, ba chiar și în sucurile naturale, aproape peste tot există zahăr într-o cantitate destul de mare și uneori ne face mai mult rău decât bine.

Pe lângă recomandarea medicului de a limita consumul de zahăr ar trebui să ai în vedere înlocuirea acestuia cu alte variante mult mai sănătoase. Zaharina și sorbitol pot constitui o bună variantă, așa că ai de unde alege.

Zahăr versus îndulcitori naturali

Nu consuma zahăr în exces deoarece te poți îmbolnăvi, fiind nociv pentru sănătate. Ar fi indicat să introduci în alimentația zilnică anumiți îndulcitori cu ajutorul cărora să poți avea aceleași plăceri și cu care să prepari prăjituri delicioase. Xylitol, zaharina sau câteva picături de sirop de arțar sunt variante bune, recomandate de nutriționiști. Înlocuind zahărul cu acești îndulcitori vei reuși să previi îmbolnăvirile și să ai grijă mult mai bine de greutatea ta.

Cum să folosești mai puțin zahăr?

Unii dintre noi aproape că sunt dependenți de zahăr. Ținând cont de efectele sale nedorite pe care le-ar putea aduce pe termen lung, ar trebui să încercăm să îl consumăm cu cât mai multă moderație. Și atunci când se poate, trebuie să încercăm să îl înlocuim fie cu îndulcitori bio, fie cu alte variante ce oferă același gust mâncării.

Nu este un secret că folosirea acestor îndulcitori se face mai ales atunci când se prepară anumite prăjituri. Folosirea aromelor de vanilie, citrice sau chiar aroma de cafea sau ciocolată vor reuși să confere prăjiturii un gust delicios, astfel că nu va fi nevoie să adaugi o cantitate prea mare de zahăr. Fructele uscate pot fi adăugate în rețetele prăjiturilor și astfel gustul dulce va fi mult mai bine resimțit de oricine.

Îndulcitori sănătoși

Siropul de arțar poate fi folosit cu multă ușurință la prepararea diverselor prăjituri sau clătite, ba chiar și la prepararea înghețatei. Are puține calorii și este foarte bogat în minerale, așa că va fi un adevărat beneficiu pentru organism atunci când este introdus în dietă.

Siropul de agave reprezintă o bună variantă atunci când te gândești să înlocuiești zahărul din alimentație. Acest sirop este folosit încă din cele mai vechi timpuri, având numeroase proprietăți și oferind prăjiturilor un gust la fel de bun. În plus, întărește sistemul imunitar.

Xylitolul este un îndulcitor natural foarte cunoscut, mai ales în rândul bolnavilor de diabet. Acesta are un număr redus de calorii, este un produs apreciat mai ales în curele de slăbire. Am putea spune despre acesta că are aproape aceeași capacitate de a îndulci alimentele ca și zahărul, însă este mult mai sănătos. Se dizolvă ușor în alimente și astfel poate fi adăugat atât în prăjituri, cât și în cafea sau ceai. În plus, se știe despre el că previne osteoporoza.

Siropul de ștevie, dar și mierea sunt alte variante naturale și buni înlocuitori ai zahărului. Astfel, dacă îți dorești să ai un stil de viață sănătos, fără risc de diabet sau obezitate, ar fi bine să iei în calcul introducerea acestor îndulcitori în alimentație.

Foto: https://pixabay.com/ro/coace-inima-biscuit-m%C3%A2nca-cookie-2926819/

 


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*